22 Ekim 2013 Salı

Kitap tavsiyesi




Bazı kitaplar vardır öyle bir dokunurlarki insanın kalbine, sıcacık hissettirir kendini, yüreğinin sesini daha net duyurur insana. Hayatı ve degerleri hatırlatır.
Bittiğinde için cız eder ama bilirsin ki artık kalbinde yer edinmişlerdir ayrılmamışsındır gerçek anlamda.
Sana insanlığı anlatır! Değerleri hatırlatır! Büyük olmanın yaşa bakmadığını hatırlatır.
Sevmenin ve dostluğun önemini hissettirir ve mutlu olursun...
Değerli bir armağan gibi saklarsın!

İşte bu kitaplardan biri orjinal adıyla "Wonder". Yazarı R.J. Palacio.

Kitabın ana kahramanı ( ki aslında kahramanlar dolu bir kitap) 10 yaşındaki August. August doğuştan yüzünde büyük ölçüde deformasyonlar olan bir erkek cocuğudur. Ciddi ölçüde ameliyatlar geçirmesine rağmen, görüntüsü yinede diğer insanlar için büyük şok etkisi yaratır. Kitabın başında August kendi yüzü hakkında şöyle der: " görüntümü size tarif etmeyeceğim. Nasıl hayal ederseniz edin, emin olun daha kötüsü! "

Kitab August dahil onun hayatında yer alan toplam altı ksinin gözünden anlatılıyor. Dostluğun, ailenin, fedakarlığın ve biiiir çok önemli değerin kaynakçası adeta.

Içerikten çok, verdiği mesajlar ve anlatım şekli önemli!

Çok az kitap sizi hem kahkaha ile güldürmeyi, hemde içinizi sızlatarak ağlatmayın başarır!

"Wonder" ingilizcenin yanı sıra 7 dile tercüme edilmiş ama ne yazıkki Türkçe tercümesi yok:(

Bir sürü uluslar arası ödüller kazanan bu eserin Türkçe tercüme edilmesini diliyorum!

Yayın evi olan arkadaşlar harekete geçin lütfen!

3 yorum:

  1. merhaba sevda abla, bakıyor musun buraya bilmiyorum ama sen iki sene önce bu kitabı okuduğunda çok üzülmüştüm çevirisi yok diye. sonra unuttum ben bu kitabı doğal olarak. :) bugün tesadüfen bloguna denk geldim, yazarın ismini arattım ve çevirmişler kitabı türkçe'ye, çok sevindim. :) en kısa zamanda alıp okuyacağım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam Güzelim! blogumu uzun süredir maalesef ihmal etmistim. Bugün senin yorumunu okudugumda cok mutlu oldum! Bende tekrar yazma hevesi uyandirdi. tesekkürler!

      Sil
  2. şimdi bitirdim de gerçekten çoook güzeldi, tavsiye için teşekkürler. :))

    YanıtlaSil