18 Ocak 2013 Cuma

Kara bulandık....





Yahu bu böyle mi yazılıyordu? Maruz görün beni ha! Nede olsa elin memleketinde doğmuşum demi? Bu kadar iyi ( öhöm öhöm, pek bir mütevaziyimdir canım) konuşabiliyor olmam bile iyi dimi ama?

Hani konuşurken iyi de, iş yazmaya gelince zorlanıyorum. İnsanız şunun şurasında noolcek!

Türkçe aslında hep vardı hayatımda. Ailem Almanca Türkçe karışık konuşurladı. Bize kolaylık olsun diye sanırım, fakat dahada güclendirirlerdi oysa. Böyle olunca tabi "karışıkca" denilen bir dil çıkıyor ortaya.
Sonra ilk okulda haftada bir saat Türkçe dersimiz olurdu. ( amma uzattım he! Ama ilginize çeker diye anlatıyorum. Çekermi ki?) hani sizin bildiğiniz derslerden değildi ha! Derslerde öğretmen bize ha bire gazete okuturdu. Böylece hem gazetesini rahatça okutuyor hemde dersi yapmış oluyordu aklınca. ( ha baaak, belki okuma sevdasını o aşılamıştım bana. Bunu daha önce hiç düşünmemiştimdiiii;) ) neyse öğrendiğimiz türkçeyi gazetelerden ve duyduklarımızdan öğrendik.

Anlayacağınız efendim türkçemi maruz görünüz!

Gelelim asıl konumuza. KAR yağdı!! Oley! Nihayet her taraf beyaza büründü! Karı ve getirdiklerini çok seviyorum! Manzara, sessizlık, ortalığın aydınlığı....evdeki atmosfer...masada mum... Eline sıcacık içecek, battaniyeye sarılmalar... Camdan kar yağışını seyretmeler.... ( baydım galiba)

Neyse ben seviyorum karı ve mutluyum;) sizde mutlu olun hemi?

3 yorum:

  1. İlgimi çekti :) yurtdışında yaşayan hatta orda doğan arkadaşlarım var. Türkçeyi konuşmalarına bayılıyorum :) hafif kırık bir aksanla konuşmaları çok hoşuma gidiyor.
    Ayrıca sizin türkçeniz çok iyi.
    Kış mevsimini çok sevdiğim ve İstanbul'a lapa lapa kar yağdığı için beni görmeliydiniz. Mutluluktan uçuyordum ve dışardaydım :) çok severim Kar'ı çok. mutluluğunuzu iyi anlıyorum.

    YanıtlaSil
  2. ehehe çok hoş bi yazı olmuş çok samimi:)
    aslı da demiş ben de diyorum Türkçe n çok iyii cidden:)
    o okul mevzuunu merak ederdim ben de ilgimi de çekti yani bir nefeste okudum:DD
    Manzara, sessizlık, ortalığın aydınlığı....evdeki atmosfer...masada mum... Eline sıcacık içecek, battaniyeye sarılmalar... Camdan kar yağışını seyretmeler....

    cık bunlar nasıl baysın ki yahu çok güzel şeyler:D
    mutluluğun daim olsun inşallah:))

    YanıtlaSil
  3. Mimlendiniz :) http://sozunbitmedigiyer.blogspot.com/

    YanıtlaSil